למידה דיגיטלית

למידה דיגיטלית
למידה דיגיטלית

למידה דיגיטלית היא אחד המונחים הנפוצים ביותר לאחר המגיפה הוא המונח "נורמלי חדש". הנורמה החדשה בחינוך היא השימוש המוגבר בכלי למידה מקוונים. מגפת ה- COVID-19 עוררה דרכי למידה חדשות.

בכל רחבי העולם מוסדות חינוך מסתכלים על פלטפורמות למידה מקוונות כדי להמשיך בתהליך חינוך התלמידים. הנורמל החדש עכשיו הוא מושג חינוך שהשתנה עם למידה מקוונת בבסיס השינוי הזה.

כיום, למידה דיגיטלית התפתחה כמשאב הכרחי עבור תלמידים ובתי ספר בכל רחבי העולם. עבור מכוני חינוך רבים זוהי דרך חינוך חדשה לחלוטין שנאלצו לאמץ. למידה דיגיטלית רלוונטית כיום לא רק על לימוד אקדמאים, אלא גם על למידה של פעילויות חוץ-לימודיות עבור סטודנטים. בחודשים האחרונים הביקוש ללמידה מקוונת עלה משמעותית והוא ימשיך בכך גם בעתיד.

כמו ברוב שיטות ההוראה, גם למידה מקוונת כוללת סט משלה של חיובי ושלילי. פענוח והבנה חיוביים ושליליים אלו יסייעו למכונים ביצירת אסטרטגיות להעברת שיעורים בצורה יעילה יותר, ויבטיחו מסע למידה ללא הפרעה לתלמידים.

כאשר רוצים ליצור קורס דיגיטלי כדאי לבחור יעד לימודי ברור לקורס. זה ישפיע על עיצוב הקורס ועל אופן הבנייה של הקורס.

כל תהליך למידה דיגיטלית מתחיל בסילבוס כלשהו ועליו לעמוד במה שנקבע בסילבוס בכדי לעזור לתלמידים להשיג את יעדיהם. עם זאת, יש לזכור כי ךמידה דיגיטלית נועדה לאפשר לסטודנטים לנוע בקצב שלהם.

מהי למידה דיגיטלית

למידה דיגיטלית הופכת לכלי למידה מרכזי עבור אנשים שרוצים ללמוד משהו חדש, ומספר הולך וגדל של אנשים נרשמים לתהליכי למידה אלו. אלו שיעורים המועברים באופן מקוון, אך הם דומים מאוד לשיעורים מסורתיים.

ההבדל היחיד הוא שהמורה והתלמיד מופרדים על ידי מרחק, וחומרי הלמידה כלולים בפלטפורמה מקוונת.

תהליכי למידה מקוונים אינם זהים להדרכת וידאו שתראו ב- YouTube הם גם לא גרסת וידיאו של ספר מודפס, שבו תוכן הספר מועבר באופן אלקטרוני, לא מועבר שום ספר פיזי. במקום זאת, הם מספקים תוכנית לימודים שנועדה ללמד אותך מיומנות אחת או יותר.

תהליכי למידה דיגיטליים בנויים בצורה דומה למסגרות לימודיות מסורתיות יותר, בהן מרצה מעביר חומר לקבוצה. לאחר מספר שבועות של זמן בכיתה המקוונת, הקבוצה עשויה להיפגש כדי לדון בחומר או לחליפין ניתן להמשיך ללמוד באופן מקוון. במקרים מסוימים, תהליכי למידה דיגיטליים עשויים לשמש להשלמת הוראה בכיתה פרונטלית

תהליכי למידה דיגיטליים מתמקדים בשיתוף ידע וניסיון וכיום ניתן למצוא בחלק מהאתרים תהליכי למידה המוצעים על ידי מותגים מסוימים, אך הם לא מופעלים על ידי האדם עם הידע או הניסיון, הדבר החשוב ביותר הוא לחלוק את הידע באותה צורה.

 

מהם היתרונות של למידה דיגיטלית?

  1. יעילות

למידה דיגיטלית מציעה למורים דרך יעילה להעביר שיעורים לתלמידים. למידה דיגיטלית כוללת מספר כלים כגון קטעי וידאו, קובצי PDF, פודקאסטים ומורים יכולים להשתמש בכל הכלים הללו כחלק מתכניות השיעורים שלהם. על ידי הרחבת תוכנית השיעורים מעבר לספרי הלימוד המסורתיים, כך שתכלול משאבים מקוונים, המורים יכולים להפוך למחנכים יעילים יותר.

  1. נגישות זמן ומקום

יתרון נוסף של חינוך מקוון הוא בכך שהוא מאפשר לתלמידים להשתתף בשיעורים מכל מקום שתבחרו. זה גם מאפשר לבתי ספר לפנות לרשת נרחבת יותר של תלמידים, במקום להיות מוגבלת על ידי גבולות גיאוגרפיים. בנוסף, ניתן להקליט הרצאות מקוונות, לארכיון ולשתף אותן לעיון עתידי. זה מאפשר לתלמידים לגשת לחומר הלמידה בזמן שנוח להם.

לפיכך, למידה דיגיטלית מציעה לסטודנטים נגישות של זמן ומקום בחינוך.

  1.  משתלמות

יתרון נוסף של למידה דיגיטלית הוא עלויות כספיות מופחתות. חינוך מקוון הוא הרבה יותר משתלם בהשוואה ללמידה פרונטלית. הסיבה לכך היא שלמידה דיגיטלית מבטלת את נקודות העלות של הסעות סטודנטים, ארוחות סטודנטים, והכי חשוב, נדל"ן. בנוסף, כל חומרי הלימוד זמינים באופן מקוון, וכך נוצרת סביבת למידה זולה יותר, ובמקביל מועילה לסביבה.

  1. נוכחות סטודנטים משופרת

מכיוון שניתן ללמוד מהבית או מכל מקום באופן עקרוני, יש פחות סיכויים שתלמידים יפסידו את השיעורים.

  1. מתאים למגוון סגנונות למידה

לכל תלמיד מסע למידה שונה וסגנון למידה שונה. חלק מהתלמידים הם לומדים חזותיים, בעוד שחלק מהתלמידים מעדיפים ללמוד באמצעות שמע. באופן דומה, חלק מהתלמידים משגשגים בכיתה, ותלמידים אחרים קל להם ללמוד בצורה יחידנית שדעתם מוסחת בקבוצות גדולות.

ניתן להתאים אישית את מערכת הלמידה המקוונת, על מגוון האפשרויות והמשאבים שלה, בדרכים רבות. זו הדרך הטובה ביותר ליצור סביבת למידה מושלמת המתאימה לצרכיו של כל תלמיד.

 

מהם החסרונות של למידה דיגיטלית?

  1. חוסר יכולת להתמקד במסכים

עבור תלמידים רבים, אחד האתגרים הגדולים ביותר של למידה דיגיטלית הוא המאבק בהתמקדות על המסך לפרקי זמן ארוכים. עם למידה דיגיטלית, יש גם סיכוי גדול יותר לתלמידים להיות מוסחים בקלות על ידי מדיה חברתית או אתרים אחרים. לכן, חובה על המורים לשמור על השיעורים המקוונים שלהם פריכים, מרתקים ואינטראקטיביים כדי לעזור לתלמידים להישאר ממוקדים בשיעור.

  1. סוגיות טכנולוגיה

אתגר מרכזי נוסף בתהליכי למידה דיגיטליים הוא קישוריות לאינטרנט. בעוד שחדירת האינטרנט גדלה בקפיצת מדרגה בשנים האחרונות, בערים ובעיירות קטנות יותר, קשר עקבי במהירות ראויה הוא בעיה. ללא חיבור אינטרנט עקבי לתלמידים או למורים, יכול להיות חוסר המשכיות בלמידה עבור הילד. זה פוגע בתהליך החינוך.

  1. תחושת בידוד

סטודנטים יכולים ללמוד הרבה מלהיות בחברת עמיתיהם. עם זאת, בשיעור מקוון יש אינטראקציות פיזיות מינימליות בין תלמידים ומורים. לעתים קרובות זה גורם לתחושת בידוד עבור התלמידים. במצב זה חובה כי בית הספר יאפשר צורות תקשורת אחרות בין התלמידים, עמיתים ומורים. זה יכול לכלול הודעות מקוונות, מיילים ושיחות ועידה בווידאו שיאפשרו אינטראקציה פנים אל פנים ויפחיתו את תחושת הבידוד.

  1. הכשרת מורים

למידה דיגיטלית דורשת מהמורים הבנה בסיסית בשימוש בצורות למידה דיגיטליות. עם זאת, זה לא המקרה תמיד. לעתים קרובות מאוד, למורים יש הבנה בסיסית מאוד של הטכנולוגיה. לפעמים, אין להם אפילו את המשאבים והכלים הדרושים להעברת שיעורים מקוונים.

כדי להילחם בכך, חשוב שבתי הספר ישקיעו בהכשרת מורים עם עדכוני הטכנולוגיה העדכניים ביותר כדי שיוכלו להעביר את השיעורים המקוונים שלהם בצורה חלקה.

  1. נהל את זמן המסך

הורים רבים מודאגים מהסיכונים הבריאותיים שיש בילדיהם מבלים כל כך הרבה שעות בהייה במסך. הגדלת זמן המסך היא אחד החששות והחסרונות הגדולים ביותר של למידה דיגיטלית. לפעמים התלמידים מפתחים גם יציבה גרועה ובעיות פיזיות אחרות בגלל הישארות שפופים מול המסך.

פיתרון טוב לכך יהיה לתת לתלמידים הרבה הפסקות מהמסך כדי לרענן את מוחם ואת גופם.\

 

למידה דיגיטלית – כיצד אנו יכולים לחזות את עתיד?

למידה דיגיטלית היא אחד הטרנדים המרתקים ביותר בתחום החינוך. שוק הלמידה הדיגיטלית צומח בקצב מהיר, מה שהוביל לתחזיות רבות.

כיצד אנו יכולים לחזות את עתיד הלמידה האלקטרונית?

זיהוי המגמות בלמידה דיגיטלית

כדי לחזות את עתיד הלמידה הדיגיטלית, עלינו להבין כמה מהמגמות העיקריות המתרחשות כעת. להלן כמה מהטרנדים שישפיעו על עתיד הלמידה האלקטרונית.

נגישות

המגמה העיקרית הראשונה היא הנגישות המוגברת של למידה דיגיטלית במכשירים ניידים. זה הוביל לדרישות ניכרות לפלטפורמות וכלים של  למידה הביקוש הזה יגדל בעתיד וזה יוביל לחדשנות רבה יותר בתחום זה. חידוש כזה הוא פיתוח אפליקציות המספקות חינוך איכותי מבלי לדרוש מכם להוריד דבר במכשיר שלכם. אפליקציות כאלה יכולות לשמש את כל מי שיש לו גישה למחשב או לסמארטפון עם חיבור לאינטרנט.

מכיוון שאפליקציות סלולריות הופכות לחלק בלתי נפרד מחיינו, הן צפויות להמשיך ולגדול בפופולריות. סביר להניח כי שיפורים חדשניים באפליקציות לנייד יהפכו אותן לחזקות ושימושיות יותר עבור הלומדים. כשזה יקרה, תהיה אימוץ מוגבר, במיוחד מכשירים ניידים למטרות למידה, בגלל קלות הגישה שלהם.

עלויות לימוד מופחתות

מגמה משמעותית שמתרחשת כרגע היא שאנשים עוברים ללמוד יותר באינטרנט. עלייה זו בהעדפות למידה מבוססת אינטרנט תסייע בהפחתת עלויות החינוך. מחירי הלמידה האלקטרונית צפויים גם הם לרדת עם הזמן ככל שיותר ויותר אנשים עוברים אליה משיטות לימוד קונבנציונליות.

שיעורי אימוץ גבוהים יותר

מגמה חשובה נוספת היא שיותר חברות מאמצות למידה דיגיטלית כאמצעי להכשרת עובדיהן. מגמה זו החלה מתישהו, אך היא הולכת ומתגברת, וניתן לצפות שהיא תמשיך לצמוח. ככל שיותר ויותר חברות מאמצות שיטות למידה מרחוק הדרישה ליצירת תוכן תגדל. זה יביא לצמיחה של שוק  הלמידה דיגיטלית ועלייה כזו בביקוש תוביל גם לגידול בהיצע. ככל שהפקת התוכן הופכת לפשוטה יותר לניהול, צפוי כי יותר אנשים יוכלו לנצל את זה כמדיום למידה.

התמקדות בחוויית המשתמש

המספר ההולך וגדל של אנשים המאמצים eLearning לצורך השכלתם הפכו מגמה משמעותית לפלטפורמות ה- eLearning להתמקד בחוויית המשתמש. עם יותר משתמשים, צפוי שספקי eLearning יקדישו תשומת לב רבה יותר לתוכן איכותי ולשביעות רצון המשתמש, מכיוון שהדבר ימשוך יותר תלמידים. כשזה קורה, זה יקטין את משך הזמן והמאמץ הנדרש ללמוד משהו באמצעות eLearning.

הבטחת תוכן איכותי

תוכן איכותי חיוני כדי להבטיח שלומד יקבל את היתרונות המרביים בתהליכי למידה דיגיטליים או תוכנית חינוכית. כתוצאה מכך, יש התמקדות גוברת במתן תכנים איכותיים בתוכניות למידה דיגיטלית, זה התאפשר על ידי כלים טובים יותר לפיתוח תוכן איכותי ודרכים טובות יותר לאמת את איכותו לפני פריסתו.

התמקדות בנתונים

לבסוף, יש התמקדות גוברת בשימוש בנתונים בפיתוח תכני למידה דיגיטליתו זה בעיקר בגלל הזמינות של נתוני איכות לניתוח יעילותם. חברות נוספות משתמשות כעת בנתונים כדי לחקור עד כמה יעילות תוכניות הלימוד האלקטרוני שלהן. זה יעזור לאנשים להבין מה עובד ומה לא בעת פיתוח תוכן  וזה גם יעזור לאנשים לקבל מושג ברור לגבי מידת היעילות של תוכניות הלמידה שלהם.

חיזוי עתיד – למידה דיגיטלית

לאחר שעברנו על כל המגמות העיקריות שצפויות להשפיע על למידה דיגיטלית ניתן לחזות כמה עתידיים. בהתבסס על מגמות אלה, ניתן לחזות כי למידה דיגיטלית תהפוך להיות נגישה יותר, משתלמת יותר, ויותר ידידותית למשתמש בעתיד. זה צפוי גם להוביל לגידול בביקוש לתוכן איכותי. זה יביא להגדלת ההיצע ובכך לסייע בהפחתת עלויות ייצור תוכן איכותי.

עם התמקדות מוגברת במתן תוכן איכותי והנגשתו, ניתן לצפות כי למידה דיגיטלית תהפוך למדיום דומיננטי של חינוך. המגמות שלעיל מראות שזה רק עניין של זמן. עד שנת 2022 ככל הנראה למעלה מ- 40% משוק החינוך יונע על ידי למידה דיגיטלית, וניתן לצפות כי זה יהפוך להיות חלק גדול משוק החינוך העולמי.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
תוכן עניינים